Spamfilter activeren

Categorie:

In dit helpdesk artikel wordt uitgelegd hoe u voor een specifiek e-mailadres de spamfilter kunt activeren.

Stap 1. Ga naar uw server beheer

Ga met uw web browser naar http://beheer.renaissance.nl.

Er verschijnt een venster waarin om uw gebruikersnaam en wachtwoord wordt gevraagd. U kunt hier inloggen met uw beheerders gebruikersaccount. Mocht u niet beschikken over een gebruikersaccount, dan kunt u uw gegevens opvragen.

Stap 2. Selecteer uw domeinnaam

Klik op de knop Home.

Scroll vervolgens naar beneden en selecteer het domeinnaam waar u de spamfilter van een e-mailadres wil inschakelen. Als het e-mailadres pietje@uw-bedrijfsnaam.nl is, dan dient u op blauwgedrukte link “uw-bedrijf.nl” te klikken.

Stap 3. Klik op Mail

Klik onder Services op Mail.

Stap 4. Klik op het gewenste e-mailadres

Klik op het blauwgedrukte deel van het e-mailadres waarvan u de spam filter zou willen inschakelen.

Stap 5. Klik op Spam Filter

Klik vervolgens op Spam filter

Stap 6. Klik op Enable

Klik op Enable.

Klik vervolgens op OK.

De spamfilter is geactiveerd

De spamfilter is geactiveerd. Dit kunt u zien doordat “SpamAssassin” op On staat.

Mocht de bovenstaande spamfilter de hoeveelheid spam niet tot een acceptabel niveau beperken, dan kan er gebruik gemaakt worden van een techniek genaamd Greylisting. Greylisting is een effectieve manier om spam te beperken.
Neem contact op met onze helpdesk en vraag naar de mogelijkheden.

Dell Registered Partner SIDN deelnemer