Mozilla Thunderbird 2.0: POP email adres instellen (Nederlandse versie)

Categorie:

In dit helpdesk artikel wordt uitgelegd hoe in het e-mailprogramma Mozilla Thunderbird 2.0 uw e-mailadres kan worden ingesteld voor het verzenden en ontvangen van e-mails.

Stap 1. Kies voor de optie Accountinstellingen.

  1. Open het programma Thunderbird.

  2. Klik in de menubalk op Extra en selecteer Accountinstellingen.

Stap 2. Klik op “Account toevoegen…”

    Er verschijnt een venster waarin u de accountinstellingen van uw huidige e-mailaccounts kunt bekijken.

    1. Klik op “Account toevoegen…”

    Stap 3. Klik op e-mailaccount

    Er verschijnt een venster waarbij wordt gevraagd welk type account moet worden aangemaakt.

    1. Klik op E-mailaccount.

    2. Klik op de knop Volgende als u verder wilt gaan naar de volgende stap.

    Stap 4. Vul uw naam en e-mailadres in

    Naam
    Geef hier uw naam of naam van uw organisatie op. Ontvangers van uw email zullen deze naam zien als afzender.
    E-mailadres
    Geef hier het email adres op dat u reeds eerder heeft aangemaakt via ons webbased beheer systeem.
    1. Klik op de knop Volgende als u verder wilt gaan naar de volgende stap.

    Stap 5. Vul uw inkomende en uitgaande mailserver in.

    Type server voor inkomende e-mail:
    Kies hier voor POP3.
    Inkomende server:
    Geef hier de naam van de inkomende email server op. Dit is vrijwel altijd uw domeinnaam met daarvoor pop. , bijvoorbeeld 'pop.uw-bedrijf.nl'.
    Uitgaande server:
    smtp.uw-internetprovider.nl
    1. Klik op de knop Volgende als u verder wilt gaan naar de volgende stap.

    Stap 6. Voer inkomende en uitgaande gebruikersnaam in

    Inkomende gebruikersnaam
    Vul hier de gebruikersnaam in die u heeft opgegeven tijdens het aanmaken van uw email account via ons webbased beheer systeem. Meestal is dit het deel van uw email account wat voor het apestaartje staat. Dus als uw email adres piet@uw-bedrijf.nl is, dan is waarschijnlijk de gebruikersnaam piet.
    Uitgaande gebruikersnaam
    Voer hier hetzelfde in als bij uw inkomende gebruikersnaam.

    Stap 7. Voer uw accountnaam in

    Voer uw e-mailadres als accountnaam in. Door een accountnaam op te geven kunnen e-mailadressen van elkaar worden gescheiden.

    Stap 8. Klik op Voltooien

    Er verschijnt een venster waarin wordt aangegeven dat de procedure is voltooid.

    Klik op de knop “Voltooien”.

Dell Registered Partner SIDN deelnemer