Windows Mail: POP email adres instellen (Nederlandse versie)

Categorie:

In dit helpdesk artikel wordt uitgelegd hoe in het e-mailprogramma Microsoft Windows Mail uw e-mailadres kan worden ingesteld voor het verzenden en ontvangen van e-mails.

Stap 1. Kies voor de optie Accounts

  1. Open het programma Windows Mail.
  2. Klik in de menubalk op Extra en selecteer Accounts.

Stap 2. Venster beheer internetaccounts

    Er verschijnt een venster waarin u de instellingen van uw e-mailaccounts of nieuwsgroepabonnementen kunt toevoegen, wijzigen of verwijderen.

  1. Klik op de knop Toevoegen.

Stap 3. Kies voor E-mailaccount

    Er verschijnt een venster waarin om het type account wordt gevraagd dat u wilt toevoegen.

  1. Klik op E-mail account.
  2. Klik op de knop Volgende als u verder wilt gaan naar de volgende stap.
  3. Stap 4. Vul uw naam in

      Er verschijnt een venster waarin u uw weergave naam moet opgeven.

    1. Geef hier uw naam of naam van uw organisatie op. Ontvangers van uw email zullen deze naam zien als afzender.

    Stap 5. Vul uw e-mailadres in

    1. Geef hier het email adres op dat u reeds eerder heeft aangemaakt via ons webbased beheer systeem.

    2. Klik op de knop Volgende als u verder wilt gaan naar de volgende stap.

    3. Stap 6. Vul de inkomende en uitgaande e-mailserver in

      Er verschijnt een venster waarin de inkomende en uitgaande e-mail server moet worden ingesteld.

      Type server voor inkomende e-mail:
      Kies hier voor POP3.
      Server voor inkomende e-mail (POP3 of IMAP):
      Geef hier de naam van de inkomende email server op. Dit is vrijwel altijd uw domeinnaam met daarvoor pop. , bijvoorbeeld 'pop.uw-bedrijf.nl'.
      Naam van server voor uitgaande e-mail (SMTP):
      smtp.uw-internetprovider.nl

      Klik op de knop Volgende als u verder wilt gaan naar de volgende stap.

      Stap 7. Vul uw gebruikersnaam en wachtwoord in

      Er verschijnt een venster waarbij u uw gebruikersnaam en wachtwoord moet opgeven.

      E-mailgebruikersnaam
      Vul hier de gebruikersnaam in die u heeft opgegeven tijdens het aanmaken van uw email account via ons webbased beheer systeem. Meestal is dit het deel van uw email account wat voor het apestaartje staat. Dus als uw email adres piet@uw-bedrijf.nl is, dan is waarschijnlijk de gebruikersnaam piet.
      Wachtwoord
      Vul het wachtwoord in die u bij het aanmaken van uw email account heeft opgegeven. Het wachtwoord is hoofdlettergevoelig.

      Stap 8. Klik op Voltooien

Dell Registered Partner SIDN deelnemer