Ik kan geen e-mails versturen

Categorie:

In dit helpdesk artikel wordt uitgelegd hoe uw e-mailprogramma moet worden ingesteld om uitgaande e-mails te versturen.

Algemene uitleg

U dient in uw e-mailprogramma bij accountinstellingen of e-mailadres instellingen de volgende gegevens op te geven:

  • Uitgaande mailserver (SMTP): smtp.uw-bedrijf.nl
  • SMTP Poort: 2525

Microsoft Outlook 2007

Stap 1. Kies voor de optie Accountinstellingen.

Open het programma Microsoft Outlook 2007. Klik in de menubalk op Extra en selecteer Accountinstellingen.

Stap 2. Venster beheer e-mailaccounts

Klik vervolgens dubbel op het e-mailadres waarvan de uitgaande mailserver moet worden aangepast.

Server voor uitgaande e-mail (SMTP)
Geef hier de naam van de uitgaande email server op. Dit is vrijwel altijd uw domeinnaam met daarvoor smtp., bijvoorbeeld smtp.uw-bedrijf.nl.

Stap 3. Stel verificatie voor SMTP in

  • Klik op de knop Meer instellingen….
  • Klik op het tabblad Server voor uitgaande e-mail.
  • Vink Voor de server voor uitgaande e-mail (SMTP) is verificatie vereist aan.
  • Zorg dat Dezelfde instellingen gebruiken als voor inkomende e-mail ook is aangeklikt.

  • Klik op het tabblad Geavanceerd
  • Typ bij Uitgaande e-mail (SMTP) het poortnummer 2525 in.
  • Klik vervolgens op de knop: OK.

Klik op Accountinstellingen testen…

Mocht er iets mis gaan dan kunt u op het tabblad Fouten klikken om na te gaan wat er mis ging.

Klik op Sluiten.

Klik vervolgens op Volgende.

Stap 4. Klik op de knop Voltooien

Er verschijnt een venster waarin wordt aangegeven dat de procedure is voltooid. Klik op de knop Voltooien.

Dell Registered Partner SIDN deelnemer